Χρησιμοποιούμε cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του diana.gr. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με τη χρήση τους. Μάθετε περισσότερα...

Πόσα βήματα την ημέρα χρειαζόμαστε για καλή υγεία;

Posted by dianagr 17/05/2021 0 Comment(s)

       Η σωστή φυσική-αθλητική δραστηριότητα εκφράζεται συνήθως σε 2 όρους:  διάρκεια (βήματα) και ένταση, (καρδιακός ρυθμός-παλμοί. Εχει κυκλοφορήσει τελευταία μία ‘ιο απλή προσέγγιση: Βήματα ανά ημέρα, με στόχο την καλύτερη σωματική υγεία.

Τα αποτελέσματα επτά μελετών δείχνουν ότι, παρά τις διαφορές μεταξύ ένας μέσος άνθρωπος θα κάνει τουλάχιστον 3,000 βήματα την ημέρα.

Ο στόχος που προτείνεται από διάφορες ηλεκτρονικές εφαρμογές στο κινητό ή σε ειδικά ρολόγια είναι τα 10.000 βήματα ημερησίως που αντιστοιχεί σε 8,5 χιλιόμετρα περίπου ή  1 ώρα και 45 λεπτά. 

Χρειάζονται 10,000 βήματα την ημέρα;

Ο αριθμός των 10,000 βημάτων ανα ημερα είναι αυθαίρετος και δεν προέκυψε έπειτα από ιατρικές μελέτες αλλά χάρη σε μια ιδιαίτερα, όπως αποδεικνύεται, επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια μιας ιαπωνικής εταιρείας. Το 1965, η Yamasa Clock and Instrument Company, στην Ιαπωνία, πούλαγε ένα βηματόμετρο που ονομάζεται «Manpo-kei», το οποίο μεταφράζεται περίπου σε «10.000 βήματα». Αλλά αυτός ήταν απλά ένας στρογγυλός αριθμός. Και για πολλούς ηλικιωμένους τα 10.000 βήματα την ημέρα μπορεί να είναι ένας πολύ μακρινός στόχος.

Σταδιακά, ο κανόνας των 10.000 βημάτων την ημέρα υιοθετήθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και από την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία. Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι ειδικοί εκφράζουν τις αμφιβολίες τους. Ένα σηματικό στοιχείο που λείπει είναι η ένταση της άσκησης. Η αύξηση του καρδιακού ρυθμού που συμβαίνει με το γρήγορο περπάτημα είναι πολύ σημαντική για την υγεία μας.

Μια μελέτη διαπίστωσε σε ηλικιωμένες γυναίκες ότι μόλις 4.400 βήματα την ημέρα μείωσαν τον κίνδυνο πρόωρης θνησιμότητας. Διαπιστώθηκε ότι όσες γυναίκες έκαναν τα λιγότερα βήματα μέσα ή έξω από το σπίτι τους, κατά μέσο όρο 2.700 την ημέρα, είχαν τον μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου. Όσες έκαναν 4.400 βήματα την ημέρα (ισοδυναμούσαν με περίπου 3,6 χιλιόμετρα) είχαν 41% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σχέση με τις γυναίκες που κινούνταν λιγότερο. Ο κίνδυνος σταμάτησε να μειώνεται μετά τα 7.500 βήματα περίπου. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει πως η περισσότερη άσκηση είναι καλύτερη από τη λιγότερη, αν και σ’ αυτό υπάρχει ένα όριο.

Δεν υπάρχουν ακριβή συμπεράσματα για το πόσα βήματα πρέπει να κάνουμε κάθε μέρα. Πάντως, τα 4.400 βήματα την ημέρα είναι ένας μικρός αριθμός. Μια ανασκόπηση 32 μελετών που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 1980 και 2000 έδειξε ότι οι υγιείς ενήλικες, μεταξύ 20-50 ετών, κάνουν 7.000-13.000 βήματα την ημέρα. Μία άλλη μελέτη εδειξε ότι οι υγιείς ενήλικες κάνουν από 5.000 έως 15.000 βήματα την ημέρα, άρα τα 10.000 βήματα είναι ένας λογικός στόχος για μη ηλικιωμένα άτομα.

Εάν θέλετε έναν σημείο αναφοράς για το πόσο περπατάτε κάθε ημέρα και εάν αυτό είναι αρκετό, λάβετε υπ όψιν σας και την ακόλουθη κατάταξη:

  • Χαμηλό επίπεδο κινητικότητας: λιγότερα από 5.000 την ημέρα
  • Καλό επίπεδο κινητικότητας: από 7.500 έως 11.000 την ημέρα.
  • Πολύ καλό επίπεδο κινητικότητας: πάνω από 11.000 την ημέρα.

Εάν η φυσική σας δραστηριότητα περιλαμβάνει 10.000 ή 8,0-8,3 χιλιόμετρα περίπου, τότε έχετε συμβάλει στην βελτίωση της υγείας σας και ειδικώτερα στη μείωση ορισμένων παθήσεων, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση και οι καρδιακές παθήσεις

Αντίθετα, ειδικοί του βρετανικού Πανεπιστημίου του Hertfordshire υποστηρίζουν ότι η ωφέλεια των δέκα χιλιάδων βημάτων μπορεί να επιτευχθεί και λιγότερα. Η φυσιολόγος Λίντσει Μπότομς υποστηρίζει ότι αρκούν 4,400 βήματα για να έχει σημαντική ωφέλεια ο ανθρώπινος οργανισμός. Σειρά ερευνών έχουν αποκαλύψει ότι η φυσική άσκηση περιορίζει τις πιθανότητες ανάπτυξης διαφόρων ασθενειών και παθήσεων όπως τον καρκίνο και την άνοια καθώς και την βελτίωση της κατάστασης σε παθήσεις όπως ο διαβήτης τύπου 2

Leave a Comment