Χρησιμοποιούμε cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του diana.gr. Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με τη χρήση τους. Μάθετε περισσότερα...

Τα κατάλληλα ρούχα για την γυμναστική

Posted by dianagr 07/09/2018 0 Comment(s)

Πολλοί βλέπουν την επιλογή των ρούχων γυμναστικής σαν ένα υποκειμενικό θέμα ή θέμα μόδας, αλλα δεν είναι έτσι.

Τα αθλητικά ρούχα γυμναστικής πρέπει να απαντούν σωστά σε ορισμένα σημαντικά θέματα όπως:

  • Άνεση στις κινήσεις & απορρόφηση κραδασμών
  • Υγιεινή – αποβολή του ιδρώτα, της υγρασίας & αποφυγή των ερεθισμών
  • Προστασία από τραυματισμούς
  • Ειδικά ρούχα για τις απαιτήσεις κάθε αθλήματος
  • Καλή διάθεση, ευεξία και θετικό κίνητρο για την άσκηση

Ρούχο από το κατάλληλο υλικό

Ο βασικός κανόνας είναι: Mην τρέχεις με βαμβακερά T-Shirt. Οι ίνες του βαμβακιού βαραίνουν και συγκρατούν την υγρασία όταν ιδρώνεις, με
αποτέλεσμα να μην μπορείς εύκολα να μείνεις στεγνός και δροσερός. Οι μπλούζες από (διαπνέοντα) υφάσματα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για το τρέξιμο, (όπως το Dri-FIT) είναι ιδανικές, καθώς είναι ελαφριές, άνετες και δεν μουσκεύουν & δεν βαραίνουν.

 

T-Shirts, Μπλουζάκια & φανελάκια για γυμναστική

Τα βαμβακερά υφάσματα δεν είναι κατάλληλα για το τρέξιμο καθώς απορροφούν τον ιδρώτα και έτσι μουσκεύουν & βαραίνουν. Η σωστή επιλογή είναι τα ειδικά t-shirts ή μακρυμάνικα που κατασκευάζονται από ειδικά διαπνέοντα υλικά που δεν παρακρατούν, αλλα αποβάλουν τον ιδρώτα και στεγνώνουν πιο γρήγορα. Επιπλέον διαθέτουν μαλακή εσωτερική επιφάνεια για να προστατεύουν από ερεθισμούς από  την συνεχή τριβή της άσκησης.

Για το βραδινό εξωτερικό τρέξιμο τα ανοιχτόχρωμα φανελάκια που φωσφορίζουν (ανακλαστικά) είναι πολύ περισσότερο ασφαλή.

 

Κολάν & σορτσάκια για γυμναστική

Το κολάν & για άνδρες & για γυναίκες είναι πάντα προτιμότερο από τη φόρμα γιατί είναι ελαστικό και εφαρμόζει. Το κολάν όμως που έχεις  για καθημερινή χρήση δεν είναι το σωστό για άσκηση. Αντίθετα, ένα αθλητικό κολάν,  είναι σχεδιασμένο για την χρήση αυτή, δηλαδή, εφαρμόζει, αερίζει το δέρμα, δίνει ελευθερία κινήσεων και είναι κατασκευασμένο από μαλακό & διαπνέον υλικό  που αποβάλει τον ιδρώτα & δεν ερεθίζει το δέρμα. Επιπλέον, δεν είναι διαφανές. Το ίδιο ισχύει και για το αθλητικό μπουστάκι.

Για το χειμώνα το κολάν είναι σημαντικό και για έναν άλλο λόγο: Κρατάει τους μυς ζεστούς και έτσι μειώνεται η πιθανότητα μυϊκών τραυματισμών.

Στενά αθλητικά ρούχα

 Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Strength, δείχνει ότι άτομα που προπονούνταν για 10 εβδομάδες στην άρση βαρών, φορώντας κατάλληλα, στενά ρούχα (όπως κολλάν και σορτς) αύξησαν κατά σχεδόν 20 κιλά την επίδοσή τους στα βαθιά καθίσματα, ενώ εκείνοι που δεν φορούσαν αντίστοιχο εξοπλισμό την αύξησαν κατά μόνο 3 κιλά.

Ορισμένοι επιστήμονες πιστεύουν ότι η πίεση που ασκούν τα κατάλληλα ρούχα και εσώρουχα, μειώνει την κυκλοφορία του αίματος στους μύες και μπορεί να διεγείρει ορμονικούς και νευρολογικούς μηχανισμούς, που σχετίζονται με την μυϊκή ενδυνάμωση

Αν προτιμάς την αερόβια άσκηση, μία άλλη μελέτη που έγινε στη Νέα Ζηλανδία, έδειξε ότι αθλητές που φορούσαν στενά ρούχα για 24 ώρες μετά από αερόβια άσκηση έτρεχαν γρηγορότερα κι ένιωθαν λιγότερη κούραση στην επόμενη προπόνησή τους σε σχέση με όσους δεν φορούσαν.

 Αθλητικά σουτιέν

Το πιο απαραίτητο αξεσουάρ για τις γυναίκες μετά τα παπούτσια. Το 80% των γυναικών φορούν λάθος μέγεθος και τύπο στηθόδεσμου. Οι σύνδεσμοι και μύες του στήθους δεν είναι φτιαγμένοι για να είναι ελαστικοί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πιθανότητα τραυματισμών κατά την διάρκεια του τρεξίματος (και της αεροβικής άσκησης γενικότερα) λόγω κραδασμών. Η σωστή στάση του σώματος και η άνεση κατά την προπόνηση εξασφαλίζεται πολύ καλύτερα με σουτιέν που είναι ειδικά κατασκευασμένα για αυτόν τον σκοπό που παρέχει στήριξη ενώ τρέχεις. Συνήθως πίσω έχουν το σχήμα «Χ».

 Όλα τα αθλητικά σουτιέν χάνουν την ελαστικότητά τους έπειτα από 6 μήνες τακτικής χρήσης και από το πλύσιμο. Κι όμως, πολλές γυναίκες φορούν τον ίδιο στηθόδεσμο για χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι το στήθος τους δεν υποστηρίζεται σωστά. Επιπλέον, το στήθος αλλάζει με τον καιρό, γι’ αυτό είναι σημαντικό να μετράς την περιφέρειά του τακτικά. Ακόμη, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αρκεί ένα απλό σουτιέν για να το κρατήσει στο ύψος του, αλλά χρειάζεσαι ενισχυμένη στήριξη με ένα καλό αθλητικό σουτιέν, ιδιαίτερα όταν εκτελείς υψηλής ένταση ασκήσεις.

Ειδικές κάλτσες για τρέξιμο

Τα πόδια είναι το μέρος του σώματος που υφίσταται που έχουν τους συνεχείς κραδασμούς της κίνησης του τρεξίματος. Ιδρώνουν, ανεβάζουν μεγάλες θερμοκρασίες και δημιουργούνται φουσκάλες και κάλοι λόγω της συνεχόμενης τριβής με τα παπούτσια. Από όλα αυτά θα σε προστατέψει μια κάλτσα κατασκευασμένη από υλικά που εξασφαλίζουν επαρκή στήριξη και αποτρέπουν τους ανεπιθύμητους κάλους και φουσκάλες, χωρίς να θυσιάζουν τον αερισμό του ποδιού και την άνεση. Αντιθέτως οι  αυξημένες ενισχύσεις που διαθέτουν σε “στρατηγικά σημεία” του ποδιού θα σε προστατέψουν και θα ενισχύσουν την αθλητική σου απόδοση.

Επιπλέον οι ειδικές κάλτσες παρέχουν αντικραδασμική προστασία και άνεση στα κατάλληλα σημεία, καθώς και προοδευτική συμπίεση για μείωση του πρηξίματος στα πόδια. Υπάρχουν ειδικές κάλτσες με διαφορετικό ύψος, από πολύ χαμηλό και μεσαίο μήκος μέχρι ψηλές κάλτσες και κάλτσες πάνω από τη γάμπα.

Αθλητικά παπούτσια

Τα σωστά παπούτσια είναι το ποιο σημαντικό κομμάτι του εξοπλισμού σου. Δεν πρέπει να είναι ούτε μεγάλα, αλλά ούτε και στενά. Τα  sneakers που έχεις αγοράσει για τις βόλτες σου είναι α ξέχασε τα.

Φοράς τα ίδια παπούτσια και στο τρέξιμο και στο χορό; «Τα διαφορετικά αθλήματα απαιτούν διαφορετικά υποδήματα» λέει ο Μάρτιν Λότι, διευθυντής δημιουργικού του γυναικείου τμήματος της Nike. Πολλές γυναίκες περπατούν μεγάλες αποστάσεις με επίπεδα παπούτσια, όπως οι μπαλαρίνες, που δεν παρέχουν καμία υποστήριξη και επιπλέον επιδεινώνουν βιοχημικά προβλήματα, όπως ο πρηνισμός (όταν το πέλμα γέρνει προς τα μέσα), πράγμα που μπορεί να προκαλέσει πόνο στα γόνατα και στους γοφούς.

Επέλεξε ένα ειδικό παπούτσι για τρέξιμο, και να θυμάσαι ότι τα αθλητικά παπούτσια έχουν διάρκεια ζωής , στην δυνατότητα απορρόφησης κραδασμών και πρέπει να τα αλλάζουμε. Για όσους ασχολούνται με το τρέξιμο, 250-300 χλμ είναι η μέγιστη διάρκεια ζωής τους.

Leave a Comment